



Lida kullanırken diyet yapmanız, sizin sağlıklı bir biçimde kilo vermenizi ve bedeninizi dirençli tutmanızı sağlar. Yaptığınız kararlı ve uygun diyet siz diyeti bıraktıktan sonra bile kilo almamanızı sağlar.
Düşük karbonhidratlı diyetler kalp sağlığına zararlı olabilir mi
Çalışmalar düşük karbonhidrat, yüksek protein diyetlerinin, yüksek karbonhidrat yada karışık diyetlerden daha fazla kilo kaybettirdiğini göstermiştir. Yüksek protein diyetleri genellikle doymuş yağ açısından zengindir ancak birçok sağlık uzmanı bunların uzun dönemdeki getirisinden endişe ediyorlar. Harvard Genel Sağlık Okulunun 82000 kadın üzerinde yaptığı diyet ölçümü araştırmalarına göre kalp hartalıkları şeker tüketen kadınlarda daha fazla protein yiyenlerden 3 kat fazla görüldüğü izlenmiştir. En sağlıklı dietler karbonhidrat kompleksi , bitkisel proteinler ve bitkisel yağlardan oluşanlardır. (Ör: akdeniz diyeti) Protein ve yağ açısından yüksek ve düşük karbonhidratlı diyetler kadınlarda korner arter hastalıkları arttırmamıştır. Sonuç olarak bitkisel yağlar ve protein açısından zengin diyetler kadınları kalp krizi riskinden korumaktadır.
Yumurta Kilo kontrolüne yardımcı oluyor
1950”lerde jambon-yumurta kahvaltısı temel Amerikan diyetlerinden birini teşkil etmekteydi. Yumurta ideal bir besin olarak görülüyordu -her biri 6 gram protein, 4 gram yağ (kolestrol dahil) ve 1 gram karbonhidrat içermektedir. Ayrıca birçok vitamin ve mineral barındırmaktadır. Ne yazık ki 50”lerde insanlar kalp yetmezliğinden kırılmaktaydılar. Bilim insanlarının yüksek kolestrol ile kalp hastalıkları arasındaki ilişkiyi tespit etmesiyle de Kolestrol zengini yumurtalar gözden düştü. Yıllar boyunca Amerikan Kalp Vakfı insanlara haftadan dört yumurtadan fazlasını tüketmemeleri gerektiğini duyurdu. Yeni araştırmalar, günde bir yumurta tüketmenin kolestrol seviyesini artırmadığını belirtiyor. Ayrıca bu çalışmalar kolestrol seviyesini artırmada diyetsel kolestrolün, vücudun kendi kendine oluşturduğu kolestrolden daha az önemli olduğunu ortaya koydu. Yumurta ayrıca kilo vermeyi kolaylaştırıyordu. Louisiana Üniversitesinde yapılan bir çalışma, 8 hafta boyunca günde iki yumurta yiyen obez kadınların, kontol altında tutulan deneklerden %65 daha fazla kilo verdiği ve bellerinin %83 daha fazla inceldiğini ortaya koydu. Yumurta açlığı yokederek yağ alımını ve kısa süreli atıştırmaları da engelliyor. Kararında bir tüketim kardiovasküler hastalık riskini artırmıyor. (Paper Presented at Experimental Biology Annual Meeting, May 2007
Yorum Yok | diyet, egzersizler, kolestrol, lida, lida kullanımı, yağ yakımı, yumurta diyeti
Bu Yazı Hakkında Birşeyler Demek İstermisiniz?
